Jesteś tutaj: smakoszanka.pl > Kuchnia > CO JEŚĆ PO TRENINGU?

CO JEŚĆ PO TRENINGU?

Po intensywnym wysiłku organizm zasługuje na odpoczynek i regenerację. Należy wówczas uzupełnić zapas utraconych płynów, ale także glukozy, glikogenu, które zostały zużyte podczas treningu.
Przekąska potreningowa.
Jeżeli nie mamy czasu na przygotowywanie obfitego dania, warto sięgnąć po szybką przekąskę, która będzie w stanie uzupełnić niedobór utraconych substancji. Doskonałym źródłem glukozy są owoce świeże oraz te suszone. Można połączyć je z jogurtem naturalnym, przygotować koktajl lub świeżo wyciśnięty sok. Czas po treningu, jest idealną porą na zjedzenie czegoś słodkiego. Bez wyrzutów sumienia możemy sięgnąć po batonik muslii, pełnoziarnistą muffinkę lub wafle ryżowe z dżemem czy też miodem.
Główny posiłek potreningowy.
Główny posiłek powinien być odżywczy, a zarazem lekki. Warto sięgnąć po rybę lub pierś z kurczaka, dodać do tego pieczone ziemniaczki i surówkę warzywną. Możemy pozwolić sobie również na pełnoziarniste naleśniki lub pierogi z serkiem i owocami. Doskonałą opcją będzie też warzywny gulasz i podawany z kaszą kuskus.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.