Jesteś tutaj: smakoszanka.pl > Kuchnia > CO ZJEŚĆ NA POPRAWĘ HUMORU

CO ZJEŚĆ NA POPRAWĘ HUMORU

Każdy chce być szczęśliwy. Wiadomo, zdarzają się gorsze dni, humor nie dopisuje i wszystko wydaje się nie takim, jakim być powinno. Jednak odrobina radości może czaić się tuż za drzwiami spiżarni, wystarczy sięgnąć po produkty, które odrobinę poprawią samopoczucie.
Pestki dyni. Mimo, że są niepozorne zawierają dużą ilość kwasów omega-3. Działają one przeciwnowotworowo, przeciwzapalnie, ale też pomagają w zwalczeniu depresji. Możemy je również znaleźć w orzechach włoskich, siemieniu lnianym czy też nasionach Chia.
Łosoś. Wraz z innymi tłustymi rybami: sardynkami, makrelą, pstrągiem, stanowi doskonałe źródło kwasów tłuszczowych omega-3. Kwasy te pomagają zwalczyć wiele chorób przewlekłych, w tym depresji, bowiem wpływają na szlaki w mózgu odpowiadające za regulację nastroju.
Węglowodany. Wydają się być wrogiem niejednej diety, jednak mają istotny wpływ na regulację nastroju i zachowania. Warunkują bowiem uruchomienie produkcji serotoniny i tryptofanu, które odpowiadają za dobre samopoczucie. Nie znaczy to, że trzeba sięgnąć po pudełko pączków. Zamiast tego lepiej zjeść owoc, pełnoziarnisty chleb lub brązowy makaron. Efekt nie będzie tak piorunujący, ale za to długotrwały.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.