Jesteś tutaj: smakoszanka.pl > Zdrowe odżywianie > CUKIER POTRZEBNY OD ZARAZ

CUKIER POTRZEBNY OD ZARAZ

Bez węglowodanów nie da się żyć, to pewne. Są one głównym źródłem energii oraz stanowią materiał zapasowy gromadzony w postaci glikogenu. Największą szkodę mogą nam przynieść węglowodany proste, czyli nasze ukochane słodycze, miód, dżemy, napoje gazowane. Produkty te mają wysoki indeks glikemiczny, dlatego bardzo szybko podnoszą poziom cukru we krwi, a jedzone w nadmiarze odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej. Nie musimy się jednak bać, a nawet powinniśmy się zaprzyjaźnić z owocami, które mimo iż zawierają proste sacharydy są bardzo zdrowe i odżywcze. Jakie węglowodany powinny więc zagościć na naszych stołach? Oczywiście te złożone i jak najmniej przetworzone. Dzięki niskiemu IG uwalniają one glukozę stopniowo, powoli dostarczają nam energii i zapewniają sytość przez dłuższy okres czasu. Warto więc postawić na otręby, kasze, płatki owsiane, pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż i makaron, a udam nam się zachować piękną i szczupłą sylwetkę, bez konieczności przechodzenia uciążliwych diet czy głodówek.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.