Jesteś tutaj: smakoszanka.pl > Porady > ĆWICZ SILNĄ WOLĘ

ĆWICZ SILNĄ WOLĘ

„Od jutra przechodzę na dietę”. Postanowienia, odpowiednie przygotowania, szukanie motywacji, a jak finalnie kończymy przed telewizorem z paczką chipsów w dłoniach. Ciężko pokonać codzienne nawyki, czasami brakuje motywacji, czasami silnej woli. Na szczęście da się ją trenować. Jest ona jak swego rodzaju mięsień. Kiedy go trenujemy wzmacnia się i jest silny, kiedy przestajemy, wiotczeje i nie spełnia całkowicie swojej funkcji. Nie wolno go także przetrenować, jeśli wyczerpiemy go na zmuszanie siebie do porannej pobudki, koncentracji w pracy, kontrolowanie podjadania, limit może się wyczerpać i wieczorem nie uda nam się dotrzymać dietetycznych postanowień.
Warto zacząć od prostych rzeczy i wprowadzać je do swojego życia, może to być zjedzenie dwóch porcji warzyw, czy wypicie 2 litrów wody dziennie. Dzień po dniu należy przestrzegać zadania, a nasza silna wola rozgrzeje się i przygotuje na cięższy wysiłek. Następnie, można wprowadzać kolejne zmiany, które z perspektywy czasu wcale nie będą wydawać się trudniejsze, będą po prostu codziennością. Dzięki temu noworoczne czy wiosenne postanowienia, nie skończą się tylko na pustych słowach, ale na zmianie stylu życia.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.