Jesteś tutaj: smakoszanka.pl > Trening > Czas na regenerację

Czas na regenerację

Na początku przygody z ćwiczeniami, niejednokrotnie trudno nam się zebrać w sobie i udać na trening, który traktujemy jak zło konieczne. Potrzebujemy jakiejś motywacji by ruszyć się z kanapy i nieco rozruszać kości. Jednak dość szybko sport i regularne treningi stają się przyjemnością, odskocznią od codzienności, możliwością na odprężenie i poprawę humoru. Z czasem przychodzą kolejne rezultaty i sukcesy, które motywują nas do dalszej pracy, a sam wysiłek staje się czymś w rodzaju uzależnienia. Dzień bez przebieżki jest stracony, a my nie możemy doczekać się kolejnych sił spędzonych na siłowni. Radość, jaką przynosi nam ćwiczenie jest nie do opisania. Niestety możemy się bardzo łatwo w tym zatracić, ciągle ćwicząc. Warto wiedzieć, że zbytnie forsowanie organizmu nie jest wskazane. Każdy z nas potrzebuje odpowiedniego czasu na regenerację. W zależności od sportu, jaki trenujemy oraz jego intensywności powinien być to przynajmniej jeden dzień w tygodniu, a po zawodach nawet kilka. Tylko odpowiednia regeneracja organizmu pozwoli nam na poprawianie dotychczasowych rezultatów i satysfakcję z ćwiczenia oraz zdrowe ciało, któremu nie będą doskwierać kontuzje i chroniczne zmęczenie.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.