Jesteś tutaj: smakoszanka.pl > Kuchnia > JAK ZACHOWAĆ MIĘŚNIE NAWET, GDY NIE ĆWICZYSZ

JAK ZACHOWAĆ MIĘŚNIE NAWET, GDY NIE ĆWICZYSZ

Czasami wakacje, choroba, kontuzja lub zwyczajny brak wolnego czasu sprawiają, że na jakiś czas odstawiasz siłownię? Co zrobić, aby efekty ciężkiej pracy, nie zmarnowały się na przestrzeni kilku dni? Wystarczy pamiętać o kilku prostych zasadach, które pomogą zachować mięśnie w dobrej formie.
Masz kontuzję? Nic straconego! Jeżeli boli cię noga, zawsze możesz poćwiczyć mięśnie ramion, czy zwyczajne brzuszki. Warto nie poddawać się, by móc zachować dobrą kondycję mięśni w innych partiach ciała.
Jedz białko! Może ono pomóc zachować mięśnie nawet podczas długotrwałej przerwy. Białko to aminokwasy, aminokwasy to budulec mięśni. Aby zażyć dużą porcję protein warto sięgnąć po: drób, jaja, ryby, wołowinę, niskotłuszczowy nabiał, ale też orzechy, nasiona, soję, fasolę czy inne rośliny strączkowe.
Ogranicz węglowodany! Kiedy jesteś aktywny są one wykorzystywanie jako główne źródło energii w innym wypadku magazynowane są w formie tkanki tłuszczowej, która bez problemu zakryje pięknie wyrzeźbione mięśnie.
Jeżeli planujesz wakacje i wiesz, że nie będziesz w stanie praktykować ulubionych ćwiczeń, spróbuj tak rozpisać swój plan treningowy, aby zwiększyć intensywność treningów zarówno przed jak i po urlopie. Po ciężkich ćwiczeniach, również twoje mięśnie zasługują na wakacje, by w tym czasie wzmocnić się, zregenerować i na nowo powrócić do walki.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.