Jesteś tutaj: smakoszanka.pl > Kuchnia > JEDZ I ĆWICZ

JEDZ I ĆWICZ

Rozpoczynając przygodę z treningiem należy także zaprzyjaźnić się ze zmianą nawyków żywieniowych. Nie można jednocześnie intensywnie ćwiczyć i przechodzić restrykcyjnej diety, bądź głodówki. Organizm potrzebuje energii do pracy, a może ją czerpać jedynie z pożywienia.
Posiłek przedtreningowy ma nam dać siłę do wykonywania ćwiczeń. Nie powinien więc on być bogaty w błonnik i tłuszcze, bowiem wówczas będzie jedynie zalegał w żołądku i może dostarczyć tylko problemów gastrycznych. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest spożywanie, zaraz przed lub w trakcie treningu, napojów izotonicznych lub węglowodanowych z glukozą. Taki „posiłek” będzie o wiele lepiej przyswajalny, ze względu na płynną formę, odżywi nasz organizm dawką elektrolitów i pozwoli zapobiec odwodnieniu. Zaraz po treningu należy uzupełnić utracone płyny i zapasy glukozy.
Racjonalna dieta stanowi nawet 70% sukcesu w walce o szczupłą sylwetkę. Warto więc rozplanować każdy dzień w sposób logistyczny, dobierając rodzaj pokarmu do wysiłku fizycznego.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.