Jesteś tutaj: smakoszanka.pl > Dieta > KOLOROWA DIETA

KOLOROWA DIETA

Wprowadzenie różnobarwnych owoców i warzyw sprawi, iż nasz posiłek będzie nie tylko przyjemny dla oka, ale także dla całego organizmu.
Zielone: Wszelkiego rodzaju sałaty, kapusty i inne zielone warzywa zwierają żelazo i kwas foliowy, przez co zapobiegają anemii oraz warunkują efektywną pracę układu odpornościowego.
Żółte i pomarańczowe: Dzięki obecności witaminy A, wpływają na prawidłowe widzenie, ale także usprawniają pracę mózgu i wzmacniają odporność.
Czerwone: Bez wahania warto sięgać po paprykę czy pomidory, gdyż są one źródłem likopenu – przeciwutleniacza, który opóźnia starzenie się skóry, przez co zapobiega powstawaniu zmarszczek.
Białe: Kalafior, cykoria, cebula wzmacniają układ odpornościowy dzięki działającym przeciwbakteryjnie allicynom. Czosnek od dawna stosowany jest jako naturalny antybiotyk, zwalczający grypę i przeziębienie.
Fioletowe: Szukając lekarstwa przeciwdziałającemu starzeniu się możemy sięgnąć po śliwki, jagody czy bakłażana, gdyż zawierają duże ilości antocyjanów. Ponadto wspomagają pracę układu moczowego i odpornościowego.
Wraz z nadejściem lata warto więc wprowadzić do swojej diety odrobinę kolorów, a tym samym dużą dawkę zdrowia.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.