Jesteś tutaj: smakoszanka.pl > Zdrowe odżywianie > NOWOCZESNA PIRAMIDA ŻYWIENIOWA

NOWOCZESNA PIRAMIDA ŻYWIENIOWA

Najnowsza piramida żywieniowa u podstawy zawiera to, co rzeczywiście powinno stanowić fundament i najważniejszą część naszego zdrowego życia – ruch. Codzienna aktywność fizyczna pozwala, na spalenie energii, która nieraz dostarczana jest w raz z pokarmem w nadmiarze, usprawnia trawienie, poprawia wydolność serca i płuc. Jest więc bardzo ważnym, a jednocześnie naturalnym elementem życia, bowiem człowiek od początku istnienia biegał, wędrował, polował – żył w ciągłym ruchu.
Najważniejszą grupę pokarmów nadal stanowią produkty zbożowe, zaraz po nich znajdują się warzywa, jeszcze wyżej owoce. Kierując się ku górze piramidy, znajdujemy tam przetwory mleczne, mięso, ryby, a na samum szczycie olej. Co ważne nie powinniśmy zapominać o płynach. Do swojej diety winniśmy włączać 1,5-2 lity wody na dobę. Jak nie trudno zauważyć w tym modelu piramidy brakuje kilku elementów, które należy wykluczyć lub częściowo ograniczyć są to: cukier, sól oraz produkty przetworzone. Zachowując wszystkie te zasady z pewnością uda nam się zachować szczupłą sylwetkę, ale i pozostać zdrowym, pełnym sił i wigoru.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.