Jesteś tutaj: smakoszanka.pl > Dieta > Węglowodany

Węglowodany

Węglowodany kojarzą nam się z cukrami, bo jakby nie patrzeć, są cukrami. Z tego względu, większość osób, swoje dążenia do idealnej sylwetki rozpoczyna od próby wykluczenia ich ze swojego jadłospisu. Niewielu z nas, zdaje sobie sprawę z tego, że są one niezbędne do prawidłowego działania organizmu. Wiążemy je wyłącznie z tuczącymi słodyczami, pomijając te, które występują w owocach, a także innych produktach spożywczych, takich jak chociażby chleb. Dobrze unikać węglowodanów prostych, które dostarczają nam energii na krótki czas. Należą do nich te, które znajdziemy w przetworzonych produktach, a także owocach. Jednak te drugie powinny znajdować się w naszej diecie. Węglowodany złożone występują między innymi w makaronach i ryżu, których spożywanie jest wskazane. Ich złożona budowa sprawia, że są rozkładane stopniowo, przez dłuższy czas, zapewniając energię do działania. Musimy mieć świadomość tego, że organizm czerpie energię głównie z dostarczanego do organizmu cukru i to on jest podstawową do podjęcia przez niego jakichkolwiek działań.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.