Jesteś tutaj: smakoszanka.pl > Błędy > Zbyt duże obciążenia

Zbyt duże obciążenia

Kiedy chcemy szybko osiągnąć wymarzony efekt w postaci idealnej sylwetki, niejednokrotnie tracimy zdrowy rozsądek. W rezultacie podejmujemy działania, które zamiast nam pomóc w osiągnięciu celu, jeszcze bardziej oddalają nas od niego, a czasem nawet uniemożliwiają jego osiągnięcie. Bardzo często występującym przykładem takiego zachowania jest podejmowanie się ćwiczenia z nadmiernym obciążaniem. Mamy z tym do czynienia zwłaszcza w przypadku młodych osób, które nie są świadome mechanizmu działania swojego ciała. Więcej nie zawsze znaczy lepiej. Kiedy rozpoczynamy treningi, powinniśmy przyzwyczaić swoje ciało do jakiegokolwiek wysiłku i zbudować masę mięśniową, którą później będziemy rzeźbić. Z tego względu powinniśmy postawić na ilość wykonanych powtórzeń, a nie na masę obciążenia. Pamiętajmy, że źle dobrany ciężar może bardzo negatywnie wpłynąć na nasz kręgosłup, a także na funkcjonowanie mięśni i ich przyczepów, które nie są gotowe na tak ogromny wysiłek.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.