Jesteś tutaj: smakoszanka.pl > Zdrowe odżywianie > ŹRÓDŁA KWASÓW OMEGA-3

ŹRÓDŁA KWASÓW OMEGA-3

Kwasy omega-3 odgrywają bardzo ważną rolę w utrzymaniu struktury i funkcji mózgu oraz rdzenia kręgowego. Występują one w istocie szarej oraz błonach synaptycznych uczestniczących w przesyłaniu informacji między neuronami. Co ważne, badania dowodzą, iż zwiększone stężenie tychże kwasów, wiąże się z większą objętością mózgu i hipokampa odpowiadającego za pamięć.
Kwasy te znajdują się w wielu dostępnych produktach, zwłaszcza tłustych rybach, które powinno spożywać się minimum 2 razy w tygodniu. Najlepszym ich źródłem na ziemi jest łosoś. Posiada on także bogatą gamę witamin, niestety trudno dostać łososia dzikiego, bowiem większość pochodzi z hodowli.
Makrela jest także doskonałym źródłem omega-3, a co więcej jest rybą łatwo dostępną na polskim rynku. Pamiętajmy jednak, że ta wędzona nie jest najlepszym rozwiązaniem, gdyż dostarcza organizmowi kancerogenów. Inne ryby bogate w kwasy tłuszczowe to sardynki, pstrąg i śledź. Nie zapominajmy także o orzechach, które dodatkowo zawierają sporo białka i błonnika.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.